Etnográfia az interneten

netnográfiaHa létezik egy dolog, ami a kor előre haladtával állandóan változik, akkor az az emberi viselkedés. Új trendek jönnek és mennek, az emberek gondolkodásmódja folyamatosan változik. Az internet korában pedig ez még inkább igaz. Az etnográfia szó a különböző népek, népcsoportok jellemzőinek megfigyelését és dokumentálását jelenti. Most a 21. században azonban kialakult egy új kifejezés, ami egy “modernizált” változata ennek. Ez pedig a netnográfia.

Kik használnak netnográfiát?

A közösségi média oldalak terjedésével az emberek “górcső alá vétele” egyre könnyebb feladat. Nem véletlen, hogy a netnográfia másik neve közösségi médiakutatásnak. Hiszen elég csak egy pillantást vetni a Facebook baráti körünkre és máris látszik, hogy ki mit szeret, milyen termékeket használ stb. Ezek olyan információk, amik rendkívül hasznosak pl. piackutatási szempontból. Ezeket felhasználva ugyanis a piackutatók pontos adatokat képesek készíteni szinte bármiről. Vannak cégek, akik egyénileg is szoktak kérni netnográfiás kutatásokat. Így bővebb információt kapnak arról, hogy az emberek mit gondolnak a termékeikről. Vagy nagyobb cég esetében akár egy egész márkáról!

Szoftveres médiafigyelés a piackutatásban

Az NRC netnográfiai módszerekkel folyamatos kimutatást tud adni arról, hogy miképp vélekednek vásárlói cégéről. Így mindig pontosan tudja majd, hogy ha szükséges, akkor milyen téren kell változtatnia marketing stratégiáján. Márka és PR szakembereknek egyaránt sokat segíthet. Ha szeretne többet megtudni a piackutatási szolgáltatásokról, pl. cikkek formájában, látogasson el az oldalra!

Értékeld ezt a bejegyzést!